مطالب جالب از اینترنت

مطالب جالبی که تو اینترنت دیدم دارم جمع می کنم. تقریبا هیچکدوم برای خودم نیست و اغلب جمع آوری از سایتهای دیگه است. چون برا من

مطالب جالب از اینترنت

مطالب جالبی که تو اینترنت دیدم دارم جمع می کنم. تقریبا هیچکدوم برای خودم نیست و اغلب جمع آوری از سایتهای دیگه است. چون برا من

از طریق اینترنت، ایمیل، چت و SMS کامپیوتر خود را shut down کنید

تصور کنید که می خواهید برای تعطیلات آخر هفته به یکی از شهر های شمالی ایران سفر کنید. به محض رسیدن به شهر مورد نظر متوجه می شوید که موقع خروج از محل کار فراموش کردید کامپیوترتان را خاموش کنید. حالا چه باید کرد؟ شاید اولین نظر این باشد که با یکی از دوستان مورد اطمینان خود تماس بگیرید. اگر او هم مثل شما در سفر باشد چه میکنید؟ به خاطر خاموش کردن کامپیوتر باز می گردید یا تا آخر سفر به جای لذت بردن از تعطیلات و مناظر زیبا فکر خود را مشغول نگه می دارید؟

راه حل اینجاست

نرم افزار tweetmypc کار شما را آسان می کند. حالا اینطور به قضیه نگاه کنید. شما گوشی تلفن همراهتان را بر می دارید. از طریق اس ام اس توییت میکنید shut down. به همین سادگی، به همین خوشمزگی. می توانید به اولین کافی نت موجود مراجعه کرده و این کار را از طریق پیام کوتاه (SMS) و یا صفحه Twitter انجام دهید.

در اولین قدم پیشنهاد میکنم برای امنیت بیشتر یک توییتر مجزا برای توییت مای پی سی بسازید و آن را protect کنید. برای این کار بعد از ساختن توییتر جدیدتان به بخش Setting رفته و تیک Protect my Updates را بزنید.

حالا برنامه ی tweetmypc را که یک نرم افزار رایگان (freeware) است را از اینجا دانلود کنید.

چگونه به tweetmypc فرمان دهید؟

از سایت توییتر: دستور مورد نظر را در کادر آپدیت بنویسید.

از طریق ایمیل: در تنظیمات توییتر ارسال توییتر با ایمیل را فعال می کنید و یا با استفاده از سایت هایی مانند “Ping.fm” و یا “Posterous” این کار را ساده تر انجام دهید. در نهایت ارسال دستور به سادگی ارسال توییت از طریق ایمیل است.

از طریق تلفن همراه: در تنظیمات توییتر بخشی مخصوص به قبول آپدیت ها از راه پیامک دارد. با تایید شماره تلفن همراه خود در این بخش می توانید با اس ام اس توییت کنید. (در حال حاظر ایرانسل تنها اپراتور موجود است که قابلیت این کار را میدهد.)

از طریق IM: اگر ربات توییتر به آدرس twitter@twitter.com را در جی تاک (Gtalk) خود Add کنید میتوانید به صورت Online توییت کنید و دستور ارسال کنید.(وب سایت Ping.fm نیز این قایلیت را دارد.)

ساختار دستور های توییتری چگونه است؟

شما می توانید در هر آپدیت یکی از دستور ها را به صورتی که نشان داده شده است تایپ کنید.

Screenshot

یک تصویر لحظه ای از صفحه نمایش تهیه می کند. معمولا قبل از shut down انجام این کار بسیار مفید است.

ShutDown

کامپیوتر را با دستور Shut down خاموش می کند.

LogOff

سیستم را لاگ آف میکند.

Reboot

سیستم را ریبوت می کند. (راه اندازی مجدد)

Lock

سیستم را قفل می کند و برای بازگشت مجدد نیاز به پسورد دارد.

Standby

سیستم را در حالت آماده به کار نگه می دارد.

Hibernate

سیستم را هایبرنیت کرده و از اتلاف انرژی جلوگیری می کند.

Download <url>

از آدرس URL مورد نظر دانلود می کند.

GetFile <filepath>

فایل مورد نظر را از کامپیوتری که tweetmypc بر روی آن نصب است به دستگاه ریموت منتقل می کند.

GetFileList <drivename>

برای مشاهده ی لیست فایل های موجود در یک درایو.

GetProcessList

لیست پردازش های کامپیوتر را از طریق task manager برای شما ارسال می کند.

kill <process id>

پردازش مورد نظر را متوقف می کند.

در نهایت استفاده از این برنامه برای من بسیار پر کاربرد و مفید بود و فکر می کنم برای تمام کاربران اینترنت داشتن برنامه ای مانند این را ضروری می دانم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد