مطالب جالب از اینترنت

مطالب جالبی که تو اینترنت دیدم دارم جمع می کنم. تقریبا هیچکدوم برای خودم نیست و اغلب جمع آوری از سایتهای دیگه است. چون برا من

مطالب جالب از اینترنت

مطالب جالبی که تو اینترنت دیدم دارم جمع می کنم. تقریبا هیچکدوم برای خودم نیست و اغلب جمع آوری از سایتهای دیگه است. چون برا من

گزارش دویچه وله از نمایشگاه کاریکاتور هولوکاست ؛ جنگ کاریکاتورى

نواندیش- خبرگزاری دویچه وله به مناسبت گزارش نمایشگاه کاریکاتور "هولوکاست" در تهران نوشت: خبر برپایى نمایشگاه کاریکاتور هولوکاست در تهران بازتابى وسیع در رسانه‌هاى جهان داشته است. انکار هولوکاست از سوى محمود احمدى‌نژاد مقدمه برپایى این نمایشگاه است. این نمایشگاه در شرایطى برگزار مى‌شود که ما شاهد دومین روز برقرارى آتش بس در خاورمیانه هستیم.

به گزارش "نواندیش" در ادامه این گزارش آمده است: در این جهان پرآشوب جنگ چهره‌هاى بس متفاوتى دارد. تاریخ بشر تا کنون بسیارى از گونه‌هاى خشونت سازمانیافته را تجربه کرده است. جنگهاى داخلى، قومى، منطقه‌اى، ملى و جهانى. از جنگ سرد تا جنگ ستارگان در وادى تخیل علمى. اکنون جنگ جدیدى شروع شده است. این نزاع جدید را شاید بتوان جنگ کاریکاتورى نام نهاد. و این جنگ کاریکاتورى اکنون وارد مرحله جدیدى شده.

هدف از برپایى این نمایشگاه محک زدن گستره آزادى بیان در جهان غرب است. سازماندهنده نمایشگاه کاریکاتور هولوکاست انجمن کاریکاتور ایران است و این نمایشگاه با همیارى و پیشنهاد روزنامه همشهرى برپا شده. قرار است به برندگان جوایزى بین ۵ هزار تا ۱۲ هزار دلار تعلق گیرد.

دویچه وله در پایان گزارش خود آورده است:  محمود احمدى‌نژاد بارها هولوکاست را منکر شده و از افسانه هولوکاست سخن رانده است. نکته جالب دیگر، محل برگزارى این نمایشگاه است. این نمایشگاه در نزدیکى سفارتخانه تشکیلات خودگردان فلسطین برپا شده است، یعنى ساختمانى که تا پیش از انقلاب اسلامى سفارتخانه اسراییل بود.

 

نمایشگاه بین‌المللی کاریکاتور هولوکاست در موزه فلسطین تهران

تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی ‪۸۵/۰۵/۲۳‬
داخلی.فرهنگی.هنری.نمایشگاه.کاریکاتور.عکس.تهران.
نمایشگاه بین‌المللی کاریکاتور "هولوکاست" با نمایش ‪ ۲۰۴‬اثر از آثار برجسته‌ترین کاریکاتوریست‌های سراسر جهان روز دوشنبه در موزه فلسطین تهران گشایش یافت.
عکس از ایرنا- محمدمهدی موذن ‪۱۰۹۸/۹۱۲۷‬

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد