مطالب جالب از اینترنت

مطالب جالبی که تو اینترنت دیدم دارم جمع می کنم. تقریبا هیچکدوم برای خودم نیست و اغلب جمع آوری از سایتهای دیگه است. چون برا من

مطالب جالب از اینترنت

مطالب جالبی که تو اینترنت دیدم دارم جمع می کنم. تقریبا هیچکدوم برای خودم نیست و اغلب جمع آوری از سایتهای دیگه است. چون برا من

یکشنبه، 5 شهریورماه 1385 واکنش نیویورک‌تایمز به برپایی نمایشگاه

 



روزنامه‌ی آمریکایی نیویورک‌تایمز، در گزارشی جهت‌دار، به برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کاریکاتور هولوکاست در موزه‌ی هنرهای معاصر فلسطین در تهران، واکنش نشان داد.
به گزارش روابط عمومی خانه کاریکاتور ایران به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این روزنامه در مقاله‌ای نوشت: این نمایشگاه باعنوان "مسابقه‌ی بین‌المللی کاریکاتور هولوکاست"، به رویدادهای جنگ جهانی دوم و حزب نازی آلمان می‌پردازد.
در ادامه‌ی گزارش آمده است: بازدیدکنندگان این نمایشگاه شاهد طرح‌هایی درباره‌ی صهیونیست‌ها هستند؛ در یک طرح نقاشی، یک صهیونیست با بینی بسیار بزرگ، که مانع از دیده شدن صورت می‌شود، روی سینه‌ی خود کلمه‌ی "هولوکاست" را حک کرده است. تابلوی دیگر، خون‌آشامی را به‌تصویر می‌کشد که با به همراه داشتن نشان پرچم اسراییل، در حال نوشیدن خون فلسطینی‌هاست. در نقاشی سوم، آوریل شارون در لباس ارتش نازی، به‌جای پوشیدن لباسی با نشان صلیب ‌شکسته‌ی آلمان نازی، لباسی با نشان صهیونیزم به‌تن کرده است.
این نمایشگاه - دربرگیرنده‌ی 200 کاریکاتور از ایران و کشورهای دیگر ازجمله چین، هند، برزیل، سوریه، اردن و پاکستان - که در حدود دو هفته‌ی قبل گشایش یافت، تا اواسط سپتامبر - اواخر شهریورماه - ادامه خواهد داشت.
هدف این نمایشگاه، نشان دادن تزویر و دورویی غرب عنوان شده است که از یک‌سو خواستار آزادی بیان در رابطه با انتشار کاریکاتورهای موهن روزنامه‌ی دانمارکی است و از سوی دیگر، رییس‌جمهور ایران را برای مورد مواخذه قرار دادن هولوکاست، محکوم می‌کند!
در بخش دیگری از این گزارش آمده است: کاریکاتورهای نمایشگاه به آرمان‌ها و عملکردهای کهن و معاصر صیهونیست‌ها، از «پروتکل بزرگان صهیونیست» - خیال صهیونیست‌ها برای حاکمیت بر جهان در اوایل قرن بیستم - گرفته تا عبور تانک‌های اسراییلی از روی کودکان فلسطینی، معطوفند؛ هر اثر نقاشی در قابی چوبی، با دقت زیاد و نور ملایمی روی دیوار نصب شده است.
این روزنامه‌ی آمریکایی در ادامه‌ی گزارش به‌نسبت مفصل خود، سعی کرده است این نمایشگاه را در دفاع از نئونازیسم، فاقد استقبال ازسوی مردم ایران و دارای واکنش ازسوی پیروان دین یهود در ایران جلوه دهد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد