مطالب جالب از اینترنت

مطالب جالبی که تو اینترنت دیدم دارم جمع می کنم. تقریبا هیچکدوم برای خودم نیست و اغلب جمع آوری از سایتهای دیگه است. چون برا من

مطالب جالب از اینترنت

مطالب جالبی که تو اینترنت دیدم دارم جمع می کنم. تقریبا هیچکدوم برای خودم نیست و اغلب جمع آوری از سایتهای دیگه است. چون برا من

ژاپنی‌ها هولوگرام‌های قابل لمس ساختند

پژوهشگران دانشگاه توکیو به فناوری دست یافتند که اولین و مهمترین گام برای کنار گذاشتن صفحه کلید و ماوس است.
Hiroyuki Shinoda، استاد دانشگاه توکیو، می‌گوید: «تاکنون، هولوگرافی تنها برای چشمان بود و اگر می‌خواستید لمسش کنید، دست‌تان از میان آن عبور می‌کرد. اما حالا ما به فناوری دست یافتیم که همچنین احساس لمس هولوگرام‌ها را اضافه می‌کند.»
در تصویر زیر، که از ویدیویی در این رابطه برگرفته شده، لحظه برخورد دست شخص با هولوگرام را می‌بینید. اثر برخورد هولوگرام قطره به دست در تصویر دوم نیز آشکار است.

این فناوری از نرم افزاری تشکیل شده که از امواج فراصوت استفاده می‌کند تا فشار بر دست کاربری که هولولگرام را لمس می‌کند قابل درک باشد. پژوهشگران از ۲ دسته کنسول نینتندو وی برای ردیابی دست کاربر استفاده کردند.
این فناوری در کنفرانس سالیانه‌ی گرافیک کامیپوتری معرفی شد و با اشیایی به نسبت ساده نیز آزمایش شد. اما مخترعان آن، برنامه‌های بزرگی برای هولوگرام‌های قابل لمس در آینده دارند.

نظرات 1 + ارسال نظر
مطهر سه‌شنبه 11 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 07:42 ق.ظ http://modara.blogfa.com

با سلام و سپاس

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد