مطالب جالب از اینترنت

مطالب جالبی که تو اینترنت دیدم دارم جمع می کنم. تقریبا هیچکدوم برای خودم نیست و اغلب جمع آوری از سایتهای دیگه است. چون برا من

مطالب جالب از اینترنت

مطالب جالبی که تو اینترنت دیدم دارم جمع می کنم. تقریبا هیچکدوم برای خودم نیست و اغلب جمع آوری از سایتهای دیگه است. چون برا من

ژاپنی‌ها هولوگرام‌های قابل لمس ساختند

پژوهشگران دانشگاه توکیو به فناوری دست یافتند که اولین و مهمترین گام برای کنار گذاشتن صفحه کلید و ماوس است.
Hiroyuki Shinoda، استاد دانشگاه توکیو، می‌گوید: «تاکنون، هولوگرافی تنها برای چشمان بود و اگر می‌خواستید لمسش کنید، دست‌تان از میان آن عبور می‌کرد. اما حالا ما به فناوری دست یافتیم که همچنین احساس لمس هولوگرام‌ها را اضافه می‌کند.»
در تصویر زیر، که از ویدیویی در این رابطه برگرفته شده، لحظه برخورد دست شخص با هولوگرام را می‌بینید. اثر برخورد هولوگرام قطره به دست در تصویر دوم نیز آشکار است.

این فناوری از نرم افزاری تشکیل شده که از امواج فراصوت استفاده می‌کند تا فشار بر دست کاربری که هولولگرام را لمس می‌کند قابل درک باشد. پژوهشگران از ۲ دسته کنسول نینتندو وی برای ردیابی دست کاربر استفاده کردند.
این فناوری در کنفرانس سالیانه‌ی گرافیک کامیپوتری معرفی شد و با اشیایی به نسبت ساده نیز آزمایش شد. اما مخترعان آن، برنامه‌های بزرگی برای هولوگرام‌های قابل لمس در آینده دارند.

خواب خود را با موبایل‌تان آنالیز کنید !

حتما گاهی برایتان پیش اومده که وقتی صبح از خواب بیدار می شوید حس می کنید که همچنان خسته اید و انگار نخوابیدید. نداشتن یک خواب خوب و عمیق در شب عموما باعث بروز این مشکل می شود. اما با اومدن اپلیکیشن های جدید اکنون شما می توانید خواب خود را صبح ها آنالیز کنید. برای این کار کافیست موبایل خود را شب کنار دستتان روی تخت قرار داده تا حرکات و تکان های شما را در طول خواب آنالیز و در زمان بیدار شدن به صورت یک نمودار کامل به شما تحویل دهد.

اما افرادی که آی پاد یا آیفون دارند برای این امر می توانند از اپلیکیشن SleepCycle استفاده کنند. این اپلیکیشن بعد از اجرا و وقتی گوشی خود را کنار تخت خود قرار داده اید شروع به آنالیز حرکات شما روی تخت می کند و با توجه به زمانی که به تخت رفته اید حرکات شما را می سنجد و بعد از بیدار شدن همانطور که در عکس بالا مشاهده می کنید نمودار کاملی به شما می دهد که نشان می دهد در ساعات مختلف در خواب عمیق , رویا و یا بیداری بوده اید. ضمنا می توانید میزان خواب خود و نمودارهای آن را در توییتر و یا فیس بوک برای دوستانتان به اشتراک بگذارید. برای دانلود این اپلیکیشن به اینجا بروید یا از Apptrackr آن را دانلود کنید.

اما افرادی که آندروید هم دارند تعدادی اپ در این زمینه برایشان موجود است که Sleep as an Droid را می توان از محبوب ترین آن ها نام برد. فرآیند کار این اپلیکیشن هم به مانند اپ اسلیپ سایکل هست و باید گوشی خود را قبل از خواب در کنار تخت خود قرار داده و برنامه را اجرا کنید.برای دانلود این اپلیکیشن به اینجا مراجعه کنید.

طبعا این اپلیکیشن ها تنها برای افراد مجرد است !

با Channel.Me لذت وب‌گردی جمعی را بچشید

کار با Channel.Me ساده است:

- وارد سایت شوید و یک آدرس اینترنتی وارد کنید.
- سایت به شما آدرسی می‌دهد که می‌توانید به دوست با دوستانتان، این آدرس را اطلاع بدهید.
- بعد از اینکه دوستتان وارد آدرس اخیر شد، می‌تواند دقیقا ببینید که شما در چه صفحه‌ای هستید.
- شما می‌توانید در حین وب‌گردی با دوستتان چت کنید.
- ویژگی بسیار جالب دیگر این است که او می‌تواند حرکت ماوس شما را روی صفحه نمایش ببینید.
- شما حتی می‌توانید یادداشت‌هایی در صفحه بنویسید، تا دوستتان هم ببیند.
- هر زمان که شما روی لینک‌ای کلیک کردید و وارد صفحه دیگری شدید. دوستتان هم به صورت خودکار، وارد صفحه جدید خواهد شد.